2 Mayıs 2014 Cuma

Kumaş yapıştırma,çizerek tamamlama ve boyama çalışması


Bu tür çalışmalar çocuğun, "Resim sadece boya kalemleri ve fırçalarla yapılır." düşüncesinden, "Resim, farklı malzemeler kullanılarak da yapılabilir." düşüncesine geçmesine yardımcı oluyor.İleride bir yetişkin olarak sanat çalışmaları yapmasa bile, hangi meslekte olursa olsun yaratıcılığını kullanarak işinde çok daha başarılı olacaktır.


Önceden kullandığım kumaşlardan kalan küçük parçaları mutlaka bir şekilde değerlendiririm diye saklıyordum.Birbirine uygun renklerde iki parça kumaş çıkardım.

1.Kıyafetin üstüne kullanacağım kumaşa, sabun kullanarak askılı bir bluz çizdim.Bluzu keserek çıkardım.
2. Bluzu, kıyafetin alt kısmında kullanacağım diğer kumaşın üstüne koydum.Bluzdan aşağıya doğru bir etek çizdim.Onu da keserek çıkardım.Çocuğunuz erkek ise ona kumaştan tişört ve şort keserek, bir erkek çocuğu çizimi yaptırabilirsiniz.
3. Kestiğim parçaların arkasına pritt sürdüm.Kızım parçaları kağıda yapıştırırken ona yardımcı oldum.
4. Kızımdan, bu elbiseyi giyen kızın resmini çizmesini ve boyamasını istedim.Fotoğraftaki gibi resmini tamamladı.Çerçevelenip duvara asılabilir bir resim çıktı ortaya. :)

Bu çalışmayı ayda bir tekrarlamayı düşünüyorum.Şu anda çizdiği resimde kızın boynu çok kısa.Bunu çizdikten sonra kendisi de gördü.Ben hiç bir eleştiri yapmadım.Bundan sonra yaptığımız her kumaşlı çalışmada çizim boyutlarını daha iyi ayarlayabileceğini düşünüyorum.Çünkü her yaptığı resim, bir öncekinden daha güzel oluyor.Resim yaptıkça, bu konuda deneyim kazanarak yeteneğini geliştiriyor.

Anne babalara fikir, resim yapmayı seven tüm çocuklara eğlence olsun.
Sevgiyle kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder