30 Kasım 2014 Pazar

Kar tanesi kolye




"Karlar Ülkesi" filmini yeni izleyen kızımın kar tanelerine olan merakı iyice arttı.
Bu konu ile ilgili faaliyetleri araştırırken kar tanesi şeklinde bir kolye gördüm.
Kızıma gösterdiğim anda yapmak istedi.

Fotoğraflı ingilizce anlatım için tıklayınız.

İlk olarak yağlı kağıdı bilgisayar ekranına tutarak kar tanesini kopyaladım.

Silikon tabancasıyla çizdiğim şeklin üzerine bolca silikon sürdüm.Silikonu ne kadar kalın sürerseniz, kolyeniz o kadar sağlam olur. ;)

Kar tanesinin bir kolunu oluşturduğumda,soğumadan hemen üzerine sim döktüm.
Birleştirerek bu işleme devam ettim.
Elimde çok fazla sim olmadığı için her yeni silikonladığım yere, önceden döktüğüm taraftan sim aktardım.Bunu kağıdın simli tarafını kaldırarak yaptım.


Kar tanesini tamamladıktan sonra iyice soğuması için birkaç dakika bekledim.Yapışmamış olan simleri bir kaba döktüm ve dikkatlice silikonu yağlı kağıttan ayırdım.
Kızımın kafasından rahatlıkla geçecek uzunlukta bir parça ip kestim ve uçlarını düğümleyerek birleştirdim.
Düğümlediğim yerden kar tanesinin arkasına,tam ortasına silikonla sabitledim.

Silikon soğuduğunda kar tanesi kolye kullanıma hazır hale geldi. ;)

Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder