6 Mart 2014 Perşembe

Barbie evi için fikirler


Kızımın istediği barbie evinin fiyatını görünce,çok daha ucuza kızımın istediği gibi dekore edebileceğim barbie evi yapabileceğimi düşündüm.İnternette annelerin kendi yaptıkları evlere baktıkça biraz keyfim kaçtı.Gerçekten çok uğraşılarak yapılmış çok güzel evler gördüm.Ben o kadar uğraşamam dedim.Üstelik bir çoğunda kullanılan malzemeler de elimde yoktu.Bunun üzerine elimdeki malzemelerle neler yapabileceğimi düşünmeye başladım.İşte iki aydır aklıma bir fikir geldikçe eklemeler yaptığım barbie evimiz:


Henüz iki oda yaptık.
Avize için küçük pet su şişesinin üst kısmını kestim.Dış kısmına yapıştırıcı sürerek sim serptim.Kapağını delerek içinden sağlam bir ip geçirdim.Kapağın iç kısmına gelen tarafına büyük bir düğüm attım.İpi içi boş bir plastik çubuktan (balonlara takılan çubuklardan) küçük bir parça keserek, içinden geçirdim.Tavana açtığım delikten geçirerek yukarıdan düğümledim ve bant yapıştırarak sabitledim.

Üst katındaki masa ve sandalyeleri tuvalet kağıdı rulosundan yaptım.Tutkal ve gazete kağıdı parçalarıyla kapladıktan sonra sandalyeleri peçete ile,masayı da kaplama kağıdı ile kapladım.


Asansör fikri,kızım merdiven istediğini söylediğinde çıktı.Merdivenle uğraşmak öyle zor geldi ki,1,5 litrelik pet şişeyi görünce ilk yaptığım şey,barbi bebeğin şişenin içine sığıp sığmadığına bakmak oldu.Pet şişenin bir tarafını,bebeği şişenin içine koyabileceğim büyüklükte kesip çıkardım.Barbie bebeğin boyundan üç parmak kadar daha kısa olursa,asansörü yukarı çekerken bebeğin kendiliğinden düşmesini önlemiş oluyoruz.Pet şişenin kapağını çıkarıp kullanmadığımız bir mataranın askısını şişenin ağzına bağladım.Askının diğer ucunu,iki şişe boyu yüksekliğinde ayarladığım karton duvarın tavanına açtığım delikten geçirerek ucuna düğüm attım.Deliğin etrafını bantlar yardımıyla güçlendirdim ki ipi çekip bıraktıkça delik büyümesin. 


Televizyon fikri,peynir kutularına bakıp "Bunlardan ne yapabilirim?"diye düşünürken çıktı.Kızımdan peynir kutusunun kapağı büyüklüğünde çizip kestiğim dörtgenin içine bir resim yapmasını istedim."Barbielerinin televizyonda ne izlemelerini istiyorsan onu çiz." dediğimde keyifle resim yapmaya koyuldu.Bu arada ben de televizyonun kapağı dışındaki yerlerini renkli bir hediye kağıdıyla kapladım.Resmi kapağın içine yapıştırmadan yerleştirip kutuyu kapattık.
İçinden ışık da gelse ne güzel olurdu diye düşündüm.Aklıma bozulan ışıklı oyuncaklarımız geldi.(Elektrik işlerinden anlamadığım için ben eşimden yardım istedim.Siz de elektrik işlerinden anlayan bir yakınınızdan veya bir elektrikçiden yardım isteyebilirsiniz.)Eşim oyuncakların birinin içinden çıkardığı minik mavi ampul ve pil kutusunu televizyonumuzun içine sabitledi.Açma kapama düğmesini de dışarıdan açılıp kapanabilecek şekilde televizyonun üst plastiğine küçük bir oyuk açarak yerleştirdi.Artık barbie bebeklerimizin,ışıklı ve renkli bir televizyonu var. :)

Koltuk yapmayı çok uzun süre düşündüm.Sonra elime 10'lu halley kutusu geçti.Bu plastik kutuyu ters kıvırınca,aynı resimde gördüğünüz koltuk şekli çıktı.Kullanmadığım eski bir çantamın süet kumaşı ile kutuyu kapladım.Bir katalogdan kestiğim uzun yastık resmini kesip sırtına gelen kısma yapıştırdım.Gerçekten çok kolay oldu. :) Koltuk yapımı ayrıntıları için tıklayınız

Dekorasyon dergileri ve kataloglarından beğendiğimiz yerleri keserek salonun duvarlarına yapıştırdık.Oda hem derinlik kazandı,hem de canlandı.

Sırada yatak odası ve mutfak var.Uygun büyüklükte kutular bulduğumda başlayacağım.Fikirler kafamda dolanmaya başladılar bile...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder