31 Mart 2014 Pazartesi

Rulolarla baskı çalışması


Kağıt ruloları ve tahta çubuklarla sayı sayma faaliyetimizden sonra,üzerine sadece numaraları yazdığım ruloları atmadım.Nasıl değerlendirebilirim diye düşündüm ve baskı çalışmasında kullanmaya karar verdim.

Ruloları farklı şekillerde baskılar yapmak için 6 ayrı şekilde hazırladım.Uçlarını keserek,İki yanından bastırarak,kalp şekli vererek,boydan boya kesip içe kıvırarak değişik şekiller oluşturdum.
Üç renkte akrilik boyayı,plastik boş peynir kaplarına ayrı ayrı dökerek çok az su ile karıştırdım.Elinizde parmak boyası,guaj boya veya benzeri hangi boya varsa onu kullanabilirsiniz.

Sadece rulolar yetmedi,tahta çubukları (tahta karıştırıcıları) da boyama için kullandık.


Kalp şekli için küçük bir detaya değineceğim.Çocuğumuz baskı yaparken,ruloyu elinde sıkarak veya çok gevşek tutarak kalp şeklini bozabilir.Bunu önlemek için,kalp şekline getirdiğimiz rulonun içe kıvırdığımız tarafını,resimdeki gibi bantlayarak sabitleyelim.Böylece,baskı yaparken şeklin bozulmasını önlemiş oluruz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder