3 Mart 2014 Pazartesi

Tahta çubuklarla faaliyetler


Geçtiğimiz hafta sonu,internetten market alışverişi yaparken gözüme "tahta karıştırıcı" ilişti.Hani kantinlerde çay,kahve karıştırmak için verilen küçük çubuklar vardır ya;işte onların ta kendisi.Kutuda 100 adet var ve piyasada oyun amaçlı satılan tahta çubuklara göre çok daha ekonomik.Hemen sipariş verdim tabii. Çubuklarımız elimize ulaştığında yarısını çıkarıp çocuklara verdim ve çubuklarla yere şekiller yapmalarını söyledim.Beş yaşındaki kızım önce bir kız çocuğu yaptı.Yüz hatları için ne kullanabileceğini sordu.Çubukları istediği boyutta eliyle kırarak küçültebileceğini söyledim.Salonun girişi kısa sürede çubuktan resimlerle doldu.Hem hayal gücünü kullanmış oldu,hem de değişik bir şey yaratarak eğlenceli vakit geçirdi.

Bugün size,tahta çubuklarla çocuğumuza neler yaptırabileceğimiz konusunda bir kaç fikir vermek istiyorum.Dondurma,kibrit,kulak pamuğu çubuklarını veya farklı boyutlarda kestiğimiz pipetleri de bu oyunlar için kullanabiliriz.


Aşağıdaki ev şeklini kağıda çıkaralım,çocuğumuzun tahta çubukları resmin üstüne koyarak şekli oluşturmasını kolaylaştıralım.

Çocuğumuzdan,aşağıdaki resimlere bakarak aynı şekilleri çubuklarla yapmasını isteyelim.
Ben birkaç örnek ekledim.Gerisi sizin ve çocuğunuzun hayal gücüyle sınırlı. ;)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder