15 Ağustos 2014 Cuma

Düğme kurabiye




Bu sefer farklı şekilde kurabiyeler yapacağımızı söylediğimde kızım heyecanla "Ne şeklinde yapacağız anne?" diye sordu.Düğme şeklinde yapacağımızı söylediğimde ise "Yaşasın!" diyerek bir çığlık attı.
İnternette birçok düğme kurabiye tarifi olduğuna eminim.Ben genellikle kullandığım anneannemin kıtır kurabiye tarifinden hazırladım hamuru.
Tarif şöyle:
3 yumurta
yarım margarin/tereyağı
Yarım bardak sıvı yağ
1 buçuk bardak şeker
Vanilin
Kabartma tozu
Aldığı kadar un
Kakao
(Düğme şekli için bardak,plastik şişe kapağı ve kürdan)

Bu tarife unu eklerken dilediğim gibi kakao veya tarçın ekliyorum.Böylece farklı aromalarda kurabiyeler yapabiliyorum.Daha önce yaptığımız Ay'ın halleri şeklindeki kurabiyeleri de aynı tarifle,bardak ve bıçak yardımıyla şekillendirerek yapmıştık. 


Hamur çok sert olmasın ki kıtır kurabiyeler soğuduğunda taşa dönüşmesinler. ;)
Hazırladığım hamurun yarısını kakao eklemeden ayırdım.Diğer yarısını tepeleme bir buçuk yemek kaşığı kakao ekledim.
Merdaneyle yarım parmak kalınlığında açtığım hamuru bardakla kestim.Yağlı kağıtla kapladığım tepsiye yerleştirdim.Plastik kapakla içlerine daire şeklini bastım.Kızıma sadece bir tanesini kendim yaparak,kürdanla nasıl dört delik açacağını gösterdim.Bunu yapmaya bayıldı.Çünkü şekli tamamlayan dokunuşları o yapıyordu. ;)


Beyaz düğmelerin üstüne yumurta sarısı sürdük.Siyahlara sürmedik.180 dereceye ayarladığım fırında 30dk civarı pişti.Siz kendi fırınınıza göre bu süreyi ayarlayabilirsiniz.Pişip pişmediğini anlamak için fırın kapağını açıp çatalla bir kurabiyeyi hafifçe kaldırıyorum.Bütün olarak kalkıyor ve yamulmuyorsa pişmiş demektir.Beyaz kurabiyelerin çok hafif kızarmasından da bunu anlayabilirsiniz.
Biz bu kurabiyeleri çok sevdik.Umarım siz de seversiniz.
Sevgiyle kalın...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder