15 Ağustos 2014 Cuma

Ufo yapımı



Geçenlerde lokma dağıtmışlardı.Lokmaları dağıttıkları şeffaf kaplara bakınca,"Bunlar tam ufo yapmak için." diye düşündüm.Önceki gün komşumuzun oğlu ile etkinlik arayışına girdiklerinde,"Şimdi ufo yapmanın tam zamanı!" dedim.Siz bana deli diyebilirsiniz.Ben bana çocuklar aşkına etkinlik çılgını diyeyim.Neyse gelelim ufoları nasıl yaptığımıza.


Evde sadece plastik tabak olduğu için,kağıt tabağın rahatlığını yaşayamadık.Buna da şükür diyerek aldık tabaklarımızı.
Şeffaf kaselerin yaklaşık 1 cm içinden geçecek şekilde tabaklara daireler çizdim.(Kaseyi tabağın içine kapatıp ışığa doğru tutarak daireyi çizebilirsiniz.)Bu daireleri kesip çıkardım.Kaseyi tabağa geçirdiğimde,kasenin çıkıntılı kenarları diğer tarafa geçmiyordu.

Kasenin ortasına bir delik açıp ucu düğümlü bir yün ipliği içinden geçirdim.İpten tuttuğumda tabak,kaseye takılı halde havada durabiliyordu.


Bıraktım çocuklar ufoları diledikleri gibi boyasınlar.Ortaya 3 farklı renkte ufo çıktı. :)


Ofoların içine birer tane uzaylı koyalım dedik.Uzaylıların çizimlerini kızım yaptı.Kesme işini ben aldım.Arkasına boydan boya bir bant yapıştırarak, kaselerin içine yapıştırdım.


Son olarak kaselerin kenarlarını da bantla tabağa sabitledim.


Ufolarımız ilginç sesler çıkararak evin etrafında uzunca bir süre uçtular. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder