23 Eylül 2014 Salı

Avucundaki Öpücük (Canlandırma)


Avucundaki Öpücük adlı kitabı çok seviyoruz.Buna rağmen çocuklardan okumam için bir kitap seçmelerini istediğimde, bu kitabı seçmiyorlar.Bunun üzerine kitaptaki karakterleri canlandırarak, okuduğum hikayeyi daha canlı hale getirmeye karar verdim.

Çocuklara "Avucundaki öpücük oyunu oynayalım mı?" diye sordum."Oyun" sözcüğü çocukların karşı koyamadığı sihirli bir sözcük.Bu soruyu sorduğum anda heyecanla oynamayı kabul ettiler ve oyun hakkında sorular sormaya başladılar.Önce kitabımızı ve yüz boyama kalemlerimizi yanımıza almamız gerektiğini söyledim.Yüz boyama kalemlerinin de oyuna dahil olması onları daha da heyecanlandırdı. :)

Kitabı okumaya başladım.Annesinin, yavru rakunun avucunu öptüğü bölümde ben de onların avuçlarını öptüm.Sıcaklığı hissettiği bölümleri okurken avuçlarına birer kalp çizdim.

Hikayeyi okumaya devam ettim.Elini yanağına götürdüğü bölümü okurken, ikisi de ellerini yanaklarına koydular.Kalp izi yanaklarına da bulaştı.Buna uzun süre güldüler.
Hikayenin devamını okuyarak bitirdim.

Anne rakun olarak ben de kendi elime bir kalp çizmeyi düşünüyordum ama çocuklar yanaklarına çıkan kalp izleriyle öyle çok eğleniyorlardı ki,buna fırsatım olmadı. :)

Kitabı daha sık okumuş olsaydık, karakterlerin birbirleri ile konuşmaları ezberimizde olurdu ve canlandırmaya konuşmaları da ekleyebilirdik.Belki ileride bunu da yaparız.Size de fikir olsun. ;)

Kitap okumayı seven bir nesil yetiştirmek dileğiyle...
Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder