1 Eylül 2014 Pazartesi

Mum boya eritme



Yaz boyunca kullandığımız mum boyaların çoğu kırılmış veya kendiliğinden eriyip şekil değiştirmişti.Boyaları eriterek şekillendirmenin tam da zamanıydı.Yoksa çoğu çöpe atılacaktı.

İki silikon kek kalıbı,bir de küçük konserve kutusu geçti elime.Boyaları küçük parçalar halinde kırarak kaplara koydum.Çok kalın olmasını istemediğim için kapları fazla doldurmadım.
200 dereceye ayarladığım fırının tepsisine yerleştirerek erimelerini bekledim.


Beklerken sıkılıp biraz internete göz atayım derken boyalar eriyip köpürmeye başlamışlar.Sadece 5 dakika fırında kaldılar.Bu işlemi yapanların farklı sayfalarında 20 dakika fırında beklettiklerini okumuştum.Yapacak olanlara tavsiyem:
Erime işlemini gözlemleyerek,boyalar sıvı hale geldiklerinde köpürmeden fırından çıkarın. :)

Her birine birer delik açmak istediğim için, sıvı halindeki boyalara birer kürdan batırdım.Bu şekilde soğumaya bıraktım.

Ben oda sıcaklığında soğumalarını bekledim.Soğumayı hızlandırmak isterseniz kapları soğuk suya oturtabilir veya buz dolabına koyabilirsiniz.


Soğuma işlemi bittiğinde kürdanları döndürerek çıkardım.Kaplardan çıkardım.Açtığım deliklerden ip geçirdim.Süs olarak astık.Hatta kızım önce boynuna kolye olarak taktı bir tanesini. :)
Boyaların bu şekilde değişime uğraması çocukları çok şaşırttı ve heyecanlandırdı.
Tabii diledikleri zaman tekrar boyama amaçlı kullanabilecekler.

Sevgiyle kalın. :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder