10 Eylül 2014 Çarşamba

Etsiz Pizza Tarifi


Kızımın ilkokula başlaması şerefine içimden pizza yapmak geldi.Dolaptaki brokolinin proteini ve vitamini zengin mi zengin durup dururken, "Neden onu da pizzaya dahil etmiyorum?"diye sordum kendime.Dolaptan et dışında pizzaya dahil olabilecek ne varsa çıkardım.Ortaya lezzetli bir pizza çıktı. :) 
İşte pratik pizzamın tarifi:


Bir büyük fırın tepsisi büyüklüğünde kalın hamurlu pizzaya giden,
Hamur için malzemeler;

Yarım kg un
1 küçük paket kuru maya(1 yemek kaşığı kadar)
1 bardak ılık süt
1 tepeleme çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker

Üstü için:

400g kaşar peyniri
2 adet büyük domates
2 adet tatlı kırmızı biber
3 adet yeşil biber
1 adet küçük brokoli
200 gr mantar
kekik


Çukur bir kaba un,tuz,şeker ve mayayı dökün.Elinizi yakmayacak sıcaklıkta ısıttığınız sütü,mayanın üzerine yavaş yavaş dökerek elinizle karıştırın.Sütün tamamını döktüğünüzde parmaklarınızla sıkarak hamuru yoğurun.Hamur çok cıvık olmayacak.Ellerinize yapışacak.Elinizi çekerken sakız gibi uzayacak.Hamurun kıvamını ayarlamak için süt veya un ekleyebilirsiniz.
Hamuru kabarması için 45 dakika dinlenmeye bırakmadan önce bir tepsiyle üstünü kapatın.Böylece hamur kurumamış olur.



Domates,biber ve mantarları ince ince doğrayın.Peyniri rendeleyin.
Brokolinin dallarını ayırın.Kaynamış tuzlu suda birkaç dakika,saplarına çatal batacak yumuşaklığa gelinceye kadar haşlayın.Çok yumuşamadan biraz diri kalsınlar. ;)


Kabarmış olan hamuru çevresinden içe doğru çekerek toparlayın.Bu sırada çok hızlı yayılıyorsa, kabın dibine biraz un serpin.Hamuru kabın dibine yapışmadan toparlamanıza yardımcı olacaktır.



Hamuru kaldırarak ters çevirin.Zeytinyağı ile yağladığınız tepsiye koyun.Üzerine biraz yağ damlatarak elinizle yağı dağıtın.Hem hamurun elinize yapışmasını önlemiş olursunuz,hem de hamur daha kolay açılır.


Elinizle bastırarak hamuru tepsiye yayın.Kenarlarını 1 parmak kalınlığında içeriye doğru kıvırarak pizzanın kenarlarını oluşturun.


Hamurun üstüne dilediğiniz malzemeyi,istediğiniz sırayla ekleyebilirsiniz.
Ben yine size kendi sıralamamı yazıyorum:
Hamurun üstüne önce kekik serptim.Sonra domatesleri sıraladım.Ardından mantar,biberler ve brokoli.Biraz tuz ektim ve peynirle üstünü kapladım.



200 dereceye ayarladığım fırında,hamurun altı hafif kızarıncaya kadar pişirdim.Bunun için arada fırın kapağını açıp bıçakla pizzanın kenarını kaldırdım ve hamurun altını kontrol ettim.Üstten görüntü ise bu şekildeydi.


Afiyet olsun. :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder