16 Haziran 2015 Salı

Mangal Pasta


Mangal seven babaları için, babalar gününde sürpriz pasta hazırlamak isteyenlere fikir olsun.
Bu pastayı eşime doğum gününde yapmıştım.Hazırlarken ne yaptığımı anlamayan eşim, pastanın bitmiş halini gördüğünde şok olmuştu.Pastayı kesinceye kadar her gördüğünde kahkahalarla gülmüştü.Benim için pastayı hazırlamak, bitmiş halini izlemekten çok daha keyifliydi. :)


Çikolatadan ızgara ve yazılar

Pasta tabanını yağlı kağıt üzerine koyarak etrafını kalemle çizdim.Yağlı kağıda çizdiğim daire şeklini, mangalın ızgarasını hazırlarken kullandım.
Bitter çikolatayı benmari usulü erittim.Sıkma torbasına koyarak yağlı kağıtta ızgarayı oluşturmaya başladım.Önce daireyi , sonra birbirine paralel çizgileri oluşturdum.Izgara kısmı biter bitmek yağlı kağıdı düz bir tepsinin içinde buz dolabına koydum.
Kalan çikolata ile başka bir parça yağlı kağıda pastanın üstüne yazmak istediğim yazıları yazdım.Onu da hemen dolaba koydum. 

Pasta

Pastanın içine hazır malzemeler kullandım.İçini kendiniz nasıl arzu ederseniz öyle hazırlayabilirsiniz.
Hazır pasta tabanını şekerli su ile ıslattım.
Arasına dolgu kreması ve muz koydum.
Dışını çikolatalı krem şanti ile kapladım.

Süslemeler

Etler için narlı sucuk,yağ için de yumuşak beyaz bayram şekeri kullandım. 
Köfteler için ince kestiğim narlı sucuğun üstüne çikolatalı krem şanti sürdüm.Izgaranın izi çıkmış gibi görüntü vermek için çikolata sosu(erimiş çikolata da olur) ile çizgiler oluşturdum.

Çöp şişler için narlı sucuk ve yumuşak beyaz şekerden küpler kestim ve bunları kürdana dizdim.

Antrikotlar için beyaz şekeri elimde şekillendirerek uzun, ince ip haline getirdim.Kestiğim narlı sucuk parçalarının etrafına sardım.Küçük bir parça beyaz şekeri elimde yuvarlayarak, antrikotların ortasına bastırdım.

Maşa için çikolatanın alüminyum ambalajını kullandım.Ambalajı uzun, yassı bir çubuk haline gelinceye kadar üst üste katladım.Tam ortasına parmağımı koyarak ikiye katladım.


Dolapta sertleşmiş olan ızgarayı çıkartıp pastanın üstüne yerleştirdim.
 Hazırladığım diğer süslemeleri dilediğim gibi ızgaranın üstüne yerleştirdim.

Ve ta taaaam!Izgara pastamız hazııııR!! :))

Sevgiyle kalın.


1 yorum: