24 Ekim 2014 Cuma

Senkronize beyin jimnastiği



 Çocuklar bu oyuna bayıldılar! :))
Oyunda amaç, topu iple yönlendirerek, hedef olarak belirlediğin deliğe denk getirmek ve topun delikten geçmesini sağlamak.
Bunu yaparken sağ ve sol kolu, topun gideceği yönü düşünerek,senkronize hareket ettirmek gerekiyor.
El-göz koordinasyonunu geliştiriyor, sağ ve sol beynin birlikte çalışmasını sağlıyor.


Delikli düzeneği ve oyunu hazırlamak için kullandığım malzemeler:
Kalın karton levha (Nevresim takımının paketinden çıkan kartonu kullandım.)
Şeffaf plastik kutu 
Pinpon topu
2 adet metal halka (Anahtarlıklardan çıkardım.)
Kalem
Maket bıçağı
Kalın ip


Kartonun üzerine plastik kabın tabanını kullanarak daireler çizdim.

Çizgilerin biraz içinden maket bıçağı ile daireler keserek delikeri oluşturdum. 

  
Kartonun üste gelecek olan iki köşesine maket bıçağı ile + şeklinde delik açtım.
Metal halkalara ip bağladım.
İki halkadan uzanan ipleri, deliklerden geçirerek, kartonun arkasından birbirlerine bağladım.

  
Plastik kutunun iki yanını maket bıçağının ucuyla + şeklinde kestim.Uzunca bir ip alarak kestiğim yerlerden ipi geçirdim.
İpin uçlarını halkalardan geçirdim.

Deliklerin etrafını farklı renklerle boyadık.
Pinpon topunu kutuya koyarak oyuna başladık.
Hedefleri renklerle belirledik.

Önemli olan kartonun geriye doğru yatık durması.
Benim kullandığım karton çok uzun olduğu için ikiye katlayarak çatı şekline getirdim.
Yerde ayakta durması kolay oldu.
Siz kartonunuzu kapıya,duvara dayayarak kullanabilirsiniz.

İyi eğlenceler dilerim. :)
Sevgiyle kalın...

2 yorum: