3 Mart 2015 Salı

Basamaklar Tablosu


Tarihleri okumakta zorlanan kızıma, dört basamaklı sayıları okuma alıştırması yapması için bir tablo hazırladım.
Birinci sınıfta henüz iki ve üç basamaklı sayıları öğrendikleri için, dört basamağı birden okuyabilmesi konusunda ısrarcı olmadığım halde, kızım tabloyu çok sevdiği için kendi kendine sayıları değiştirerek nasıl okunduğunu bana sormaya başladı.En çok doğduğu yılı okumayı öğrenmek istedi.Sonra kardeşinin, benim ve babasının doğduğu yılları heyecanla nasıl okuyacağını öğrendi.

Dört basamaklı tarihler dışında tabloyu daha çok iki basamaklı sayıların basamaklarını öğrenmek için kullandık.Hala da kullanmaya devam ediyoruz.

Basamaklar tablosunun yapılışı:

Tabloyu hazırlamak için kalın,beyaz bir fon kartonundan, yarım A4 kağıdı büyüklüğünde bir dikdörtgen kestim.
Turuncu kartondan dört adet uzun şerit kestim.
Beyaz kartonda maket bıçağıyla aralıklı olarak her basamak için iki kesik oluşturdum.Kestiğim yerlerin şeritlerin geçeceği genişlikte olmasına dikkat ettim.
Şeritlerin üzerine 0'dan 9'a kadar sayıları yazdım ve şeritleri kestiğim yerlerden fotoğraftaki gibi geçirdim.
Son olarak basamakların isimlerini yazdım.Dilerseniz altlarına "binlik,yüzlük,onluk,birlik" de yazabilirsiniz.


Artık tablonuzda şeritleri yukarı-aşağı kaydırarak dilediğiniz sayıyı oluşturabilirsiniz.

Sevgiyle kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder