4 Mayıs 2015 Pazartesi

Toplama Prensesi


Toplama alıştırmalarını kızım zevkle yapsın diye, ona sevdiği prenses temasıyla bir toplama oyunu hazırladım.Kızım her toplama işleminde prensesin eteğini farklı şekilde tasarlama fikrine bayıldı! :)

Nasıl oynanır?

Toplanacak sayılar prensesin eteğindeki ceplere yerleştirildikten sonra, kartlardaki sayılar kadar renkli pulla (ponpon veya boncuk da kullanılabilir.) prensesin eteği süslenir.
Pullar sayılır ve toplam bulunarak, uygun kartlar eşittir işaretinin yanındaki cebe takılır.
İşlem baştan sona okunur.
Kartlar çıkartılıp pullar geri dökülür.Yeni sayı kartlarıyla yeni bir işlem ve yeni bir etek tasarımı daha yapılır.Sıkılıncaya kadar tekrar tekrar oynanır. :)



Toplama prensesini hazırlamak için önce belden yukarısını kullanacağımız bir prenses resmine ihtiyacımız vardı.Dergilerden ve boyama kitaplarından istediğimiz gibi bir prenses bulamayınca, benim daha önce sayfada yayınladığım prenses taç boyama sayfasını kullandık.Prenses taç boyama sayfası için tıklayınız.

Kızım prensesi boyadıktan sonra,prensesi keserek pembe bir fon kartonuna yapıştırdık.
Belden aşağısını büyük ve uzun bir etek şeklinde keserek prensesi oluşturduk.


Beyaz fon kartonuna her sayıdan ikişer tane yazarak kestim.Sayı kartlarını etek ucuna yerleştirerek aralarına + ve = işaretlerini çizdim.
Prensesin etek ucuna şeffaf naylon yapıştırdım.Naylonun boyu, sayı kartlarından daha kısa olmalı ki kartları üstte kalan uçlarından kolayca çekip çıkartabilelim. ;)


Naylonu iki yanı ve altından bantladıktan sonra, + ve = işaretlerinin üstünden geçecek şekilde 4 kere daha bantladım.Bu bantlarla sayı kartonlarının sağa sola kaymasını önlemiş oldum.


Eğlenceli oyunlar dilerim.
Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder