13 Aralık 2014 Cumartesi

BİL BAKALIM KİM? oyunu


Bu oyunu genellikle sofrada ailece yemek yerken veya birlikte uzanarak keyif yaparken oynuyoruz.
Oyunu oynarken çocuklar hafızalarındaki bilgileri tazeleyerek,yeni bilgiler öğreniyorlar.

"Şu anda aklımda biri var.Size birkaç ipucu versem,bu kişinin kim olduğunu bulabilir misiniz?" diye soruyorum çocuklara.
"Aklımda tuttuğum kişi Ankara'da yaşıyor."
Bu ilk ipucunu verdikten sonra çocuklar sesli olarak düşünmeye başlıyorlar. Ankara'nın bir şehir olduğunu,bizim oturduğumuz şehirden uzak olduğunu anlatıyorum.Kendi yaşadığımız şehrin adını tekrar etmiş oluyorum.

"Bu kişi bir öğretmen."
İkinci ipucu ile kişiyi tanımlarken meslekleri öğrenmiş oluyorlar.

"Bu kişi uzun boylu.Siyah saçlı.Yeşil gözlü."
Üçüncü ipucu ile kişinin nasıl göründüğünü tanımlamayı öğreniyorlar.

Üç farklı ipucu verdiğim halde hala kim olduğunu bulamamış olurlarsa,o kişi ile yaşadıkları ilginç veya akıllarında kalmış olduğunu düşündüğüm bir anıyı hatırlatıyorum:
"Bu kişi ile birlikte sahilde, renkli taşlardan yolları olan bir kale yapmıştınız.."

Onları etkilemiş olan bir anıdan bahsettiğimde genelikle kim olduğunu hemen buluyorlar.
Bu ipucu da kişiyi bulmalarına yardımcı olmuyorsa,bu sefer kişinin adının ilk iki harfini söylüyorum.

"Bu kişinin adı... Ay..."
Cevap çoğunlukla bu ipucundan sonra anında geliyor.
"Ayşe!"

Eğlenceli oyunlar dilerim.
Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder