17 Aralık 2014 Çarşamba

İp sarma çalışması


İp sarma çalışması, çocukların el ve parmak kaslarını geliştirmenin yanı sıra, ipi sürekli sıkı tutarak değil, arada serbest bırakarak sarmak zorunda oldukları için, parmaklarını nasıl kontrol edeceklerini öğrenmelerine yardımcı oluyor.

Nasıl yaptık?
Önce ipi saracağı nesnenin şekline karar verdik.
Tahta çubuklarla yıldız şekli oluşturarak uçlarını silikon tabancasıyla sabitledim.(Kalın bir kartonu yıldız şeklinde keserek aynı etkinliği hazırlayabilirsiniz.) 
İpin rengini kendisi seçti.
Yıldızın kollarından birine ipi bağladım.Dıştan içe doğru nasıl saracağını gösterdim.
Her yeni kola başlamadan önce ipi keserek bağladım ve kalan ipi yeniden diğer kolun ucuna bağladım.Her bir kola ayrı ayrı dıştan içe doğru sardı.
Tüm kollar iple kaplandığında, çapraz olarak ortasına sarmasına ben de yardım ettim ve arkasından düğüm attım.

Yıldızı süs olarak asmak istediği için, ucundan artan ipi halka şeklinde düğümleyerek bıraktım.



Bu yıldızları süs olarak asmayı düşünüyoruz.Hatta çocuklar cama asmak istiyorlar.Ne de olsa onların minik parmakları emek emek sardı o ipleri.

Eğlenceli çalışmalar dilerim.
Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder