5 Temmuz 2014 Cumartesi

Pırıltılı kumsal ve kirpi


Küçük parçalar yapıştırılarak yapılmış büyük bir tablo gördüm.Benzer bir çalışmayı çocuklara yaptırmak istedim.Elimizdeki malzemeleri masaya çıkardık ve çocuklar farklı eserlerini özgürce yarattılar.


Kil hamuru ile köpük tabağın tabanını kapladık.Üstüne beyaz tutkal sürdüm.
Boncuklar,pullar,deniz kabukları,taşlar,parlak yün parçaları,farklı renklerde sim ve kürdanlar çıkardım.
Kızım seçtiği malzemeleri koyarak,tek tek parmağıyla tutkallı hamura bastırdı.


Bu sırada oğlum hamuru eliyle şekillendirerek,boncuklar ve kürdanları hamurlara batırıyordu.


Kızım hamurun tamamını boncuk ve deniz kabuklarıyla doldurmak yerine,boş kalan yerlere sim döktü.Son olarak üstüne kürdanlar batırdı.


Benim düşüncem bu tabloyu duvara asmaktı.Kürdanlarla bunu yapamayacağımızı söylediğimde,hamur kuruduktan sonra kürdanları çıkarmaya karar verdik.
Simleri dökülmesin diye şeffaf bir poşete geçirerek duvara asmaya karar verdik.


Elle şekillendirirken kuruyan hamuru su ile yumuşattık.


Üstüne kürdanlar ve boncuklar batırarak,gülümseyen birer kirpi yaptılar.


Herkese iyi eğlenceler. :)
Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder