26 Temmuz 2014 Cumartesi

Basit çadır yapımı


Çocuklar çadırlara bayılıyorlar.Bu basit çadır fikri uzun zamandır aklımda olduğu halde ancak bugün hayata geçirebildim.Çok da güzel oldu.


Bu şekilde bir çadır yapmak isterseniz,ihtiyacınız olan malzemeler:
1 adet hulahop(Sadece bir yerden ekli olanları tercih edin.)
hulahopun çevresi genişliğinde uzun bir kumaş(ben iki parçadan oluşan,eski bir perdeyi kullandım.),
bağlamak için sağlam ip.

Eski perdelerimin uçları katlanıp dikilmişti.Hulahopa zahmetsizce geçirdim.
Siz bir kumaş kullanacaksanız,hulahopa rahatça geçirebileceğiniz şekilde kenarını kıvırıp makine çekin.

Hulahopu 4 yerinden iple bağladım.İpleri yukarıda birleştirerek,asılacağı yüksekliği rahat ayarlayabilmek için uzun bıraktım.İpleri hulahopa bağlarken kumaşa denk gelen yerde kumaşı biraz kestim ve ipi kumaşın da içinden geçirerek bağladım.


Çatının uzantısında bir çivi bularak çadırımızı astım.Tavana sabitleyeceğiniz bir çengele veya ağaç dalına da asabilirsiniz.
Renkli şifon parçaları ve şeritlerle çadırı süsledim.
Yere kilim ve yastıklar koydum.
Hem tam kapalı,hem de önden açarak iki şekilde kullanılabilen bir çadırımız oldu. :)


Sevgiyle kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder