14 Ocak 2015 Çarşamba

Havuç Tarlası


Minik parmakları çalıştıran, eğlenceli bir oyun oynadık.
Minyatür bir tarlaya havuç ekip havuçları topladık.
Bu oyunla sayıları tekrar etti,
parmak kaslarını kontrol etme becerisini geliştirdi,
ve havuçlar hakkında yeni bilgiler edindi.

Oyunu hazırlamak için kullandığım malzemeler:

Turuncu renk şönil
Yeşil renk yün iplik
Yumurta kartonu
Makas

Havuç yapımı:

Şönili keserek 4 - 5 parçaya böldüm.Aynı uzunlukta yün iplikten 5 parça kestim.
Yün iplikleri şönilin ortasına düğümledim.
Şönilin uçlarını birleştirerek kıvırdım.

Nasıl oynadık?

Yumurta kartonunun çıkıntılı yerlerine makasın ucuyla delikler açtım.
Oğlumdan, hazırladığım deliklere havuçları batırmasını istedim.
Havuçları sayarak oynadı.
Havuçları tek tek toplayıp tekrar dikti.
Havuçların, toprağın içinde nasıl durduğunu görmesi için kartonun arkasını çevirerek gösterdim.
Havuçların toprağın içinde yetiştiğini,dışarıya uzanan yaprakları olduğunu öğrendi.

Havuç tarlasını o kadar çok sevdi ki ablasının dokunmasına izin vermedi.
Ona da ayrı bir tarla yaptık. :)

Mutlu oyunlar dilerim.
Sevgiyle kalın.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder