30 Ocak 2015 Cuma

Kuruşlarla Alışveriş Oyunu (10'ar 10'ar ve 5'er 5'er Sayma Çalışması)


Bu oyun için önce evdeki bir yetişkinin dükkan açması gerekiyor.
Bizde bu işi eşim üstlendi.
Ayrı ayrı tepsi ve kutulardan reyonlar yaptık.
Meyveler,sebzeler,unlu mamuller,kitaplar,et ürünleri,içecek ve oyuncak reyonları hazırladık.

Kızımın eline bolca 10 kuruş ve 5 kuruş verdim.
İki kardeş dükkana gelerek, almak istedikleri ürünleri tek tek söylediler ve toplam kaç lira tuttuğunu sordular.
Ödemeyi ikisi adına kızım yapıyordu.Ben de parasını saymasına yardım ediyordum.
İlk önce 10 kuruşlarla sayarak ödeme yaptı.10 tane 10 kuruşun 1 lira ettiği söyledim.
1 liradan fazla tutan alışverişi için 10 kuruşları 10'ar 10'ar sayarak, 100'e geldiğinde 1 lira ettiği için ayırıyor ve saymaya devam ediyordu.

Birkaç alışveriş sonrasında eşim fiyatlara 5 kuruşluk küsuratı ekledi.Bu sefer saydığı 10 kuruşlara, 5 kuruş eklemeyi öğrendi.

Elindeki 10 kuruşlar bittiğinde ise, 5 kuruşlarıyla 5'er 5'er sayarak ödeme yaptı.

Nihayet parası bittiğinde, dükkandan hala almak istedikleri vardı.
Parası olmadığı için ona hiçbir şey veremeyeceğini söyleyen babasına şaşkın bir şekilde bakakaldı.

Sanırım bizden ısrarla bir şeyler almamızı istediklerinde paramızın yetmemesinin ne demek olduğunu çok iyi anladı.

Eğlenceli oyunlar dilerim.
Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder