3 Şubat 2015 Salı

Balonla Elektriklenme Deneyi


Son zamanlarda sıkça yün ceket giydiğim için, çocuklara dokunurken elektriklenme hissediyordum.Çocuklar da bunu hissederek geri çekiliyorlardı.Nasıl olup da elektrik yüklendiğimi şirin bir deneyle onlara göstermeye karar verdim.

Pembe krapon kağıdından kalp şeklinde kanatlar kestim.
Beyaz bir A4 kağıdına, sadece ortasına biraz yapıştırıcı sürerek yapıştırdım.
Sarı el işi kağıdından kelebeğin gövdesini oluşturacak bir parça kestim.Arkasına yapıştırıcı sürerek kağıda yapıştırdım.
Kızım kelebeğin yüzünü ve antenlerini çizdi. 

Küçük bir balon şişirdik.
Balonu hızlı hızlı saçımıza sürdük.
Önce kelebeğin bir kanadına yaklaştırarak yavaşça yukarı kaldırdık.
Kelebeğin kanadının balonla birlikte havaya kalkması çocukları çok şaşırttı.
Tekrar saçımıza hızlı hızlı sürterek önce bir kanadına, sonra yavaşça diğer kanadına yaklaştırıp iki kanadı birden yukarıya doğru kaldırdık.

Sürtünen cisimlerin elektrik yüklendiğini öğrendiler şimdilik.O yüzden plastik kaydıraklardan birkaç kere kaydıktan sonra, kaydırağın altına geçtiklerinde saçları kaydırağa yapışıyordu.Bunu da hatırlattım.
Yün ceketi giyip çıkarırken de aynı şekilde sürtünmenin etkisiyle elektrik yükleniyordum.

Elektronlar, +  ve - yüklenmeleri biraz daha büyüdüklerinde başka bir deneyle anlatırım.Şimdilik bu kadar bilgi yeterli. ;)

Eğlenceli deneyler dilerim.
Sevgiyle kalın.

2 yorum: