16 Şubat 2015 Pazartesi

Misket ve Pinpon Topu ile Puan Toplama


Bir karton kutunun kenarını misketin rahat geçebileceği büyüklükte keserek kapılar yaptım.Kutuyu ters çevirerek, her kapının üzerine bir sayı yazdım.
Misketlere vururken parmakları acımasın diye ellerine birer metal kapak verdim.
Kapakları ters çevirdim.İşaret ve orta parmaklarının ucuyla kapağı sürüyerek misketlere vurup misketleri kapılardan geçirmeye çalıştılar.
Kaç puanlık kapıdan geçirdiklerini söyleyerek çığlıklar attılar.
İkişer atış yaptırarak kızımdan puanları toplamasını istedim.İkisinin puanlarını ayrı ayrı toplayarak karşılaştırdık.Her iki atışta kazanan değiştiği için ikisi de sevinç çığlıkları atmaya devam ettiler. :)
Misketler bittiğinde kutuyu kaldırıp altında toplanan misketleri avuçlayarak oyun alanına geri taşımalarından ayrıca keyif aldılar.

Kutunun diğer tarafına da pinpon topunun geçebileceği büyüklükte, farklı genişlikte kapılar açtım.
Emekleme pozisyonunda, pinpon toplarını pipetle üfleyerek kapılardan geçirmeye çalıştılar.
Bu sefer toplama yaptırmadım, çünkü kapıların üzerine 1000, 1005 gibi büyük sayılar yazmamı istediler.

Bu oyunla , birbirlerinin sırasını beklemeyi öğrendiler.Çünkü başlangıçta bilyeleri arka arkaya atmaya başlamışlardı ve birden sesleri yükselerek tartışmaya başladılar.Müdahale ederek birbirlerini beklemeleri gerektiğini anlatmak zorunda kaldım.Aralarında anlaşamazlarsa, oyunu kaldırmak zorunda olacağımı söyledim.Sonra baktığımda, sabırla birbirlerine sıralarını hatırlattıklarını ve sakinleştiklerini gördüm.

Eğlenceli oyunlar dilerim.
Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder