13 Şubat 2015 Cuma

Mıknatıslı Hatırlatma Panosu


İkinci döneme bu mıknatıslı hatırlatma panosuyla girdik.Panoyu hazırlarken, çocukların panoyu kullanmak için yarışacaklarını tahmin etmemiştim.Artık sabahları ben tek tek yapmaları gerekenleri saymadan, çocuklar panonun tüm bölümlerini açarak, her birini uyguladıktan sonra keyifle tek tek kapatıyorlar.
Panoda onları en çok mutlu eden şey ise mıknatısların birbirine çarparak yapıştığında çıkardıkları ses.O yüzden her bölümde gördükleri hatırlatmaların hepsini yaptıktan sonra, panonun önüne geçerek, bölmeleri tek tek, hızlıca kapatıyorlar.Çıkan "Tap!Tap!Tap!Tap!" seslerinin ardından yüzlerinde kocaman gülümseme ile zıplayarak odadan çıkıyorlar. :)


Panoyu hazırlamak için önce neleri hatırlatmam gerektiğini bir kağıda not aldım.
Kalın, beyaz bir fon kartonunu, 4 hatırlatmanın sığacağı boyutta dikdörtgen şeklinde kestim.
Ortasından ikiye katlayarak, rahat kapanıp açılması için katladığım yerin üzerinden tırnağımla geçtim.
Açarak, alta gelecek kısmı 3 yerinden, kat izine kadar kestim.Böylece bölmeler birbirinden bağımsız kapanıp açılabilecekti.
Buzdolabı magnetlerinden, birbirine güçlü yapışanları seçip üstlerindeki resimleri soydum.(Magnetleri keserken birbirine yapışıkken kesmenizi tavsiye ederim.Farklı yönlerde keserseniz + ve - kutuplar farklı yönlere denk gelebilir.Öyle olunca, birbirini tutmayıp itiyorlar.)
Magnetleri bölmeleri kapatacak güçte ve büyüklükte keserek fon kartonuna silikonla yapıştırdım.Farklı bir güçlü yapıştırıcı da kullanılabilir.Sürekli açıp kapatacakları için sağlam olması şart.


Kartonun içine resimli ve yazılı olarak görevleri kendim çizdim.Görevi belirten bir resim de yapıştırılabilir.
Her bölmeye, kapandığında görünecek şekilde "Yaptım" yazdım.

Sarı bir fon kartonuna pritt ile yapıştırarak, hangi bölümün, ne zaman yapılacağını üstlerine yazdım.
Panoyu, koli bantlarını ters kıvırarak arkasına yapıştırdım ve bu şekilde çocukların ulaşabileceği yükseklikte ayarlayarak duvara sabitledim.

Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder