15 Şubat 2015 Pazar

Harf Topu İle Kelime Bulma Oyunu


Top veya balonla oynadığımız kelime bulma oyunundan hiç sıkılmadık.Topu birbirimize atarken birimiz bir kelime söylerken topu atıyor, topu tutan da o kelimenin bittiği harfle başlayan başka bir kelime söylüyor.
Harfleri zihinde canlandırmak ve bu harflere bağlı kelimeleri düşünmek çocuklar için müthiş bir beyin jimnastiği oluyor
.
Her gün oynadığımız bu oyuna harfleri görsel olarak da eklemek istedim ve bir harf topu yaptım.
Daha önce boyama için kullandığımız parşömen kağıtlarından bir top yaptım.(Gazete kağıdından da yapabilirsiniz.)
Küçük kağıtlara "Ğ" hariç alfabedeki tüm harfleri yazarak, karışık olarak topun üstüne bantladım.
Son olarak topun tamamına koli bandı doladım.

Harf topunu elimize aldığımızda gördüğümüz ilk harf ile başlayan bir kelime buluyoruz.Kelimeyi söylerken de topu sıradaki kişiye atıyoruz.Topu tutan da aynı şekilde ilk gördüğü harfi sesli olarak okuyarak, o harfle başlayan bir kelime buluyor ve bulduğu kelimeyi söylerken topu sıradakine atıyor.

Eğlenceli oyunlar dilerim.
Sevgiyle kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder