20 Şubat 2015 Cuma

Makasla Kesme Çalışması


Oğluma makasla keserek bir faaliyet yapmayı ister mi diye sordum.Evet yanıtını alır almaz, uzun süredir hazırlamaya fırsat bulamadığım bir faaliyeti hazırlamaya koyuldum.


Boyama kitabından bir resim seçtim.Resmin bulunduğu sayfayı yırtarak kitaptan ayırdım.

Aşağıdaki fotoğrafa göre:
1-Sayfanın büyüklüğünde yeşil fon kartonu kestim.
2-Resmin bulunduğu sayfanın altına boydan boya yapıştırıcı sürdüm.
3-Yeşil fon kartonunu, resim sayfasının üstüne koydum.Yapışkan sürdüğüm yere parmaklarımla bastırarak, kartonu kağıda yapıştırdım.
4-Fon kartonunun havada kalan kısmını ince şeritler halinde kestim.


Çalışma aşamaları:
En baştaki fotoğrafa göre:
1-Otların arasında gizlenen hayvanı ortaya çıkarması için, tüm otları kesmesi gerektiğini söyledim.
Şeritlerin uçlarını tek tek tutarak kesmeye başladı.
2-Önce yarı yarıya keserek kısalttığı şeritleri tamamen kısaltmadan önce, salyangozun ayakları olup olmadığını merak etti. :)
3-Şeritlerin tamamını keserek, salyangoz resmini ortaya çıkardı.
Resmi boyamak istemedi.Ben de ısrar etmedim.Uzun zamandır eline almadığı makası, bu çalışma sayesinde zevkle kullanmış oldu.

Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder