19 Şubat 2015 Perşembe

AÇEV Anne Destek Programı


Birinci dönemde kızımın gittiği okulda, Anne Çocuk Eğitim Vakfı'nın 7-11 yaş grubu çocukları olan anneler için hazırladığı "Anne Destek Programı"na katılma şansım oldu.
AÇEV'i daha önce duymuş olmama rağmen, ilk defa bu vakfın bir eğitim programının içinde yer aldım ve hayatımda ilk defa katıldığım bir eğitim sürecinin hiç sonu gelmeden devam etmesini istedim.

12 hafta boyunca, haftanın bir günü sabah saatlerini birlikte geçirdiğimiz rehber öğretmenimiz ve tüm katılımcı annelerle adeta aile gibi olduk.
Bir yandan her annenin ihtiyacı olan önemli bilgileri öğrenirken, bir yandan doğaçlama oyunlar oynadık.Anne ve çocuk rollerini paylaştığımız oyunlarda, daha önce farkında olmadan yaşayıp geçtiğimiz olayları bilinçli bir şekilde tekrar yaşadık ve hatalarımızı kendimiz gördük.

Eğitim süresince, çocuklarımızı yetiştirirken yaşadığımız tüm sorunlara, rehber öğretmenimizin desteğiyle, tek tek çözüm yolu bulduk.Her hafta öğrendiklerimizi uygulamaya geçirerek, bir sonraki buluşmamızda uygulamalarımızı ve aldığımız olumlu sonuçlardan duyduğumuz mutluluğu paylaştık.

Bu eğitim programına zaman ayırarak, çocuklarım, kendim ve ailem için çok faydalı bir şey yaptığıma inanıyorum.


Eğitimde öğrendiğim konuları, zaman buldukça sayfamda sizlerle paylaşmaya çalışacağım.

Fırsatı olan her anneye, bu muhteşem eğitim programına katılmalarını tavsiye ederim.
Çocuğunuzun okuduğu okulun rehberlik servisinden AÇEV'in destek programlarıyla ilgili bilgi alabilirsiniz.

Sevgiyle kalın.

Anne Destek Programı'nın içeriği:

Çocuğa yönelik;
-Tanışma.Kadın ve anne olmak.
-Çocuk ve aile tutumları
-Bedensel,zihinsel,duygusal ve sosyal gelişim
-Çocuğu dinleme ve kendini ifade etme
-Olumlu davranışları geliştirme
-Olumsuz davranışları değiştirme
-Empati,çatışma çözme ve öfke yönetimi
-Çocuğun sorumluluk kazanması
-Çocuğun gelişiminde okul-aile-toplum ilişkileri
-Çocuk ve oyun

Anneye yönelik;
-Üreme sağlığı ve cinsel sağlık

AÇEV'le ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayınız:www.acev.org


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder