20 Ocak 2015 Salı

Toplama Öğreniyorum


Toplama işleminin yazılı halini okuyabilmesi ve sonuçları 10'a kadar olan toplama işlemlerini tekrar ederek öğrenmesi için basit bir çalışma yaptık.

Öğretmenin hazırlamamı istediği bir oyun vardı.Önce onu hazırladım.
Küçük dikdörtgen kağıt parçaları kestim.Kağıtları ikiye katladım.
Üstlerine soruları yazdım. 
2+1= 
Kağıtların içlerine de cevapları:
3
Önce bu kağıtları bir torbaya koyarak tek tek çektik.Üzerinde yazan soruyu okuyarak, parmaklarımızı kullanmadan, aklımızdan hesaplayarak cevapları söyledik.Kağıtların içine bakarak cevaplarımızı teyit ettik.

Sonra tuvalet kağıdı rulolarına 1'den 10'a kadar sayıları yazdım.
Kağıtları, ruloların önüne gruplandırarak sıralamasını istedim.
Kağıttaki toplam ne ise, önüne koyduğu rulonun üzerinde de aynı sayı yazmalı.

Sıralama işlemi bittikten sonra, kağıtların üzerinde yazan soruları sesli olarak okuyarak, kağıtları cevabın yazdığı rulonun içine koymasını istedim.

Üç kere işlemleri tekrar etmiş oldu.
Çocuğunuz hepsini bir kerede yapmaktan sıkılırsa, çekilişi bir gün, rulolarla yapılan çalışmayı başka bir gün yapabilirsiniz.

Eğlenceli çalışmalar dilerim.
Sevgiyle kalın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder