13 Nisan 2015 Pazartesi

Plastik Bardaktan Telsiz


Yapmayı düşünüp hep ertelediğimiz, basit projelerden biri de plastik bardaktan telsizdi.
Sadece plastik değil, karton bardak veya kutulardan da yapılabiliyor.

Yün ipi (veya benzeri bir ipten) uzunca kestim.İpin iki ucunu bardakların tabanına açtığım deliklerden geçirdim. 
İplerin uçlarına (çekince geriye çıkmayacak şekilde) bardakların iç tarafından düğüm attım.


Önce telsizimiz çalışmadı.Bir bardağı ben tuttum, diğerini de kızım.Kızım bardağın içine konuşurken, ben de elimdeki bardağı kulağıma dayadım.Hiç ses gelmiyordu.

Aramızdaki mesafeyi açarak ipi iyice gerdik.İşte olmuştu!Telsizimiz çalışıyordu!
Ben bile sevindim telsizimizin çalışmasına. :)
Çocuklar gün boyu aralarında telsizle haberleştiler.

Eğlenceli oyunlar dilerim.
Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder