22 Nisan 2015 Çarşamba

Sokakta Oynayan Çocuklar


Dün akşamüstü marketten dönüyordum.
Çocuk parkının yanındaki sokağın tam ortasında bir karton kutu gördüm.
Yaklaştıkça kutunun kapağının hareket ettiğini fark ettim.

İçinden 2 yaşlarında bir çocuk kafasını çıkardı.
Sonra tekrar kutunun içine saklanıp kapağı kapattı.
Gördüğümü algılamam birkaç saniye sürdü.
Etrafta hiç yetişkin yoktu.
Daha büyük üç çocuk başka bir kutuyu kafalarına geçirmiş koşturuyorlardı.
O anda bir araba o yola dönse, kutuyu fark etmeden üstünden geçebilirdi!



Elimdeki torbaların ağırlığına rağmen çocukların yanına kadar yürüdüm.
Büyük olanlara kutunun içindekinin kimin çocuğu olduğunu sordum.
İçlerinden bir oğlan çocuğu kutuya doğru yöneldi.
Araba gelirse çarpabileceğini, kutuyu kaldırıma çıkarırsa daha güvenli olacağını söyledim.
Neyse ki çocuk hemen kutuyu ve sanırım kardeşi olan çocuğu kaldırıma çıkardı.


Akşam haberlerinde kutunun içinde oynayan iki çocuğun üstünden kamyon geçtiği haberini duyunca tüylerim diken diken oldu.
Haberin nerede geçtiğine baktım hemen.
Bizim mahallede değilmiş.Hatta başka bir şehirde.
Kutunun içindeki çocuklardan birinin bacağı, üstünden kamyon geçmesi sonucu ezilmiş.
Site bekçisini suçluyorlarmış.
Olmuş bitmiş artık.Kimin suçlu olduğu önemli mi?


Çocuklarınıza sokakta oynarken nelere dikkat etmeleri gerektiğini çok iyi anlatın lütfen.
Hatta gözünüz çocukların üstünde olsun.Onların yakınında olun.
Başlarına bir şey geldikten sonra kimi suçlarsanız suçlayın geri dönüşü olmayacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder