9 Nisan 2014 Çarşamba

Baloncuklara pipet batırma deneyi


Dün okul çıkışı bakkala uğradık.Çocuklar baloncuk yapmak için satılan küçük,silindir kutuları gördüler.Bir an çocukların en son ne zaman baloncuk yaparak oyun oynadıklarını hatırlamaya çalıştım.En son yaz aylarında oynadıklarını hatırlayabildim ve hemen iki tane almaya karar verdim.

Yolda dayanamayıp kutuların kapaklarını açtılar ve üfleyerek baloncuklar yapmaya başladılar.Onlar eğlenirken,yanımızdan geçen başka çocuklar da baloncukları yakalamaya çalıştılar."Bu baloncuklar,çocuklar için kesinlikle büyüleyici şeyler."diye düşündüm.

Eve gelince baloncuk oyunlarına devam ettiler.Kıkır kıkır gülüşlerini dinlerken ve nasıl eğlendiklerini izlerken,onların mutluluğunun benim için ne kadar önemli olduğunu bir kez daha farkına vardım.


Derken gidip çekmeceden birer pipet aldıklarını fark ettim.Biri baloncuk yapıyor,diğeri pipetin ucuyla baloncukları tek tek patlatmaya çalışıyordu.Pipetin ucuyla baloncuğu tutturamadıkları zaman kahkahaları artıyordu. :)
Birden kızımın aklına bir fikir geldi.Bunu daha önce televizyonda görmüştü.Önce bir baloncuk yapıp havada uçan balonu (üflediği çubuğu altına tutarak) yakaladı.Pipetin ucunu baloncuk yapmak için kullandığı deterjanlı su karışımına daldırıp çıkardı ve yakaladığı balonun içine batırdı.Balonun patlamadığını gözlemlemek çocukları adeta büyüledi.Kızım bunu kendisi yapabildiği için kendisiyle gurur duydu.


Umarım bu basit deneyi,bundan sonraki ilk baloncuk oyununuzda uygular,en az bizim kadar eğlenirsiniz.
Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder