19 Nisan 2014 Cumartesi

Bisküvi kutusundan koltuk yapımı


Çikolata kaplı,kremalı,büyük boy bisküvileri herkes bilir.
(Birden fazla markanın benzer ürün ve ambalajı olduğu için firma ismini yazmıyorum.)
10'lu pakette satılanlardan aldık.Kutusu boşaldıktan sonra çöpe atmadım.Kutuyu nasıl değerlendiririm diye düşünerek,elimde evirip çevirmeye başladım.Kapağını açıp ters kıvırınca,koltuk şeklini gördüm.
İlk koltuğu kaplamak için,eskimiş süet çantamın kumaşını kullandım.
İkinci koltuk için ise eski bir yastık kılıfını değerlendirdim.Sayfamda yapılış aşamalarına yer vermek için bir kaç fotoğraf  çektim.

Koltuk yapımı

1. Kumaşın arka yüzünü çevirin.Kutuyu ters kıvırarak,iki yanının şeklini kumaş üzerine kopyalayın.Ben fotoğrafta belli olması için kalem kullandım.Sabun kullanırsanız,iz bırakmadan çizgileri yok etme şansınız olur.

2. Kutuyu yatırın.Sağ ve sol kenarlarını çizgi çizerek belirleyin.Çizgilerin 1 cm dışından keserek,koltuğun ön ve arka yüzünü kaplayacak olan tek parça kumaşı hazırlayın.

3. Çizdiğiniz yan parçaları,çizginin 1 cm dışından keserek çıkartın.

4. Dikmeye, koltuğun ön tarafına gelecek bölümün ortasından başlayın.Fotoğrafta dikili olan yeri kalp şekline benzettim.Aynı kalp çizer gibi.Ortadan sağa ve yine ortadan sola doğru dikerek,aşağıdaki bitiş noktasına yakın düğüm atın.Böylece kumaşı kutuya geçirirken zorlanmazsınız.

5. Diktiğiniz parçaları ters çevirerek kutunun üzerine geçirin.Kumaş fazlalıklarını kesebilirsiniz.
Ben koltuğun arkasında kalan açık kısmı dikmedim.Kumaş kirlendikçe kolayca çıkarıp yıkayabilirim diye düşündüm.Siz dilerseniz dikerek kapatabilirsiniz.

6. Koltuğunuz kullanıma hazır. :)
Son fotoğrafta gördüğünüz kahverengi koltuğun üzerindeki yastık resmini bir dergiden keserek yapıştırdım.Kağıt yapıştırıcısı kullandım. 

Barbie evi için diğer fikirleri linkte bulabilirsiniz:

Sevgiyle kalın. ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder