15 Nisan 2014 Salı

Sallanan süt dişleri hakkında bilgi



Çekilen ilk süt dişlerimizle birlikte öğrendiğim birkaç bilgiyi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Eklediğim fotoğrafta sağdaki diş çekilmeden önce sallanıyordu.Soldaki ise hiç sallanmıyordu.Kızım ısırırken acıdığını söylediğinde,sallanan dişinin acı verdiğini düşünmüştüm.Meğer öyle değilmiş.Diş etinin içinde yeni dişler oluşmaya başladıkça,süt dişlerinin kökleri erimeye başlıyormuş.Fotoğrafta sağ taraftaki dişin kökü neredeyse tamamen erimiş.Diş etine tutunamadığı için sallanıyormuş.Asıl acı veren ise,soldaki erimeyen diş kökünün,her ısırma hareketinde diş etine batması imiş.
6 yaşında sallanmaya başlayan süt dişlerinin (yukarıda anlattığım sebepten) ikisi birlikte çekilirmiş.


Bir de gerçekte diş perisi diye bir şey yokmuş.Yastığın altına sakladığımız dişlerimizi alıp yerine para bırakanlar,annemiz ve babamızmış.  Şaka bir yana kızımı diş perisi diye bir şeyin olmadığına inandıramadım.İnandığı şey kötü değil diye üstünde durmuyorum.Küçükken ben de sihirli olduğuna inandığım tüm hayali kahramanlara hayrandım.Bunu hatırlayınca, doya doya hayallerinin tadını çıkarsın diyorum. 

Sevgiyle kalın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder